in ,

קוקאין-הקאמבק. למה דווקא עכשיו?

כמה פעמים קרה לכם שהייתם בבר/מועדון/הופעה והייתם צריכים ללכת לשירותים כי מה לעשות שתיתם בירה או שתיים, חיכיתם בתור, שהיה ארוך מהרגיל וכשהדלת נפתחה יצאה רכבת של ארבעה חמישה אנשים?
תגידו, כמה זמן בן אדם צריך לחכות בתור לשירותים בשביל להשתין בעיר הזאת? זה רק אני או שפעם התופעה הזאת קרתה במינונים קטנים יותר?

השבוע ישבתי עם חבר שגר כבר כמה שנים בלונדון והשבוע הגיע לביקור קצר בארץ “גילו שבמים של לונדון יש מלא קוקאין” הוא אמר, “בכל מקום שאני הולך מציעים לי שורה”. אז נכון, לונדון מוצפת בקוק, אבל לונדון גם מוצפת בכל כך הרבה דברים אחרים, מוזיקה, בגדים, מוזיקאים,אוכל, מועדונים.
פה בארץ היית נתקל בתורים כאלו ארוכים לשירותים רק בשנות ה80. אז מה פתאום זה מרגיש כאילו הסם הזה עושה קאמבק? האם האינפלציה של הגראס בעקבות הטלגראס עוררה והזניקה את התחרות של סוחרי הקוקאין? ואיזה סוג אנשים מעדיף לבלות לילה שלם כשכל שעתיים הוא הולך לשירותים בשביל להריח את האבקה הלבנה הזאת? לי, אישית זה תמיד הזכיר סצנות בלתי נשכחות מהסרט “החיים על פי אגפא”.

אז נכון, הקוק עשה קאמבק בגדול, אי אפשר לבלות ערב אחד בפאב, שנחשב לפאב טוב, מבלי לראות את אותה רכבת לילה לשירותים. אני לא מומחה לסמים ואין לי נתוני מעבדה על השפעות מדויקות של הסם, מי שרוצה לקרוא על ההיסטוריה של הסם או על השפעותיו יכול להיכנס לויקיפדיה.
“יצאתי לבדוק” איזה סוגי אנשים מתחבר לסם, האם זו רק תקופה והיא תעבור וניסיתי לענות על השאלה הגדולה- קוקאין: הקאמבק, למה דווקא עכשיו?

לאחר לילה שלם שהסתובבנו בעיר הבנתי כמה דברים חשובים שלא באמת העסיקו אותי עד עכשיו, וכמו כל שאלה שהיית שואל את פרויד, כן, זה הכל סקס.
הציפיה למשהו מעניין שיקרה במהלך הלילה יכול להכניס באנשים את הצורך לנסות “דברים חדשים” כמו קוקאין למשל. קוק הוא התירוץ בשביל למשוך אליך בנות, שדרך אגב זה גם עובד בדיוק באותה צורה כלפי הצד השני, בנות משתמשות בקוק כדי למשוך אליהן גברים ממש כמו שדבורים נמשכות לאבקנים בפרח.
אז אחרי לילה שלם בעיר שלא ישנה הבנתי שאם אתה עושה קוק אז אתה כנראה נכנס לרשימה הקצרה הזאת שאין לי טעם אפילו לפרט כי היא כל כך קלישאה שהיא יצאה מכל החורים. כוכב עבר מהניינטיז, צעירה זולה, אמנית מבולבלת, עורך דין שעושה יותר מדי כסף, ערס עצבני שמחפש זיון או מישהו שגילו אצלו מחלה חשוכת מרפא ומנסה דברים חדשים לפני שימות.

לסיכום, יש למטה ויש למעלה, יש הרבה ויש קצת ובכלל צריך לקחת את הכל במינון הנכון. זה לגבי החיים.
לגבי קוקאין, אם אתה עושה קוק כנראה שמשהו חסר בחיים שלך ואתה מנסה למלא אותו עם סם ממריץ בשביל לא להיות לבד ולמלא את הלילה באנשים, אבל אתה לא צריך להרגיש לבד, זאת כנראה הסיבה למה דווקא עכשיו קוק עשה קאמבק.
כן, זאת תקופה שהרבה אנשים מרגישים לבד, הכל מתרחש כל הזמן אבל עם זאת שום דבר לא קורה וכל מה שאנחנו רוצים זה להיות במסיבה או פאב ולהרגיש שאנחנו נמצאים עם עוד אנשים, מדברים עם אנשים, מתקשרים, רוקדים, שרים ושזה ימשיך כמה שרק אפשר.

דיווח על בעיה